Dołącz do czytelników
Brak wyników

Transporeon w trzech wariantach

Baza wiedzy | 7 czerwca 2021 | NR 1
0 45

Rynek transportowy boryka się w ostatnim okresie z poważnymi problemami, co bezpośrednio przekłada się na producentów dóbr i ich wynik finansowy.
Coraz częściej producenci starają się optymalizować cały proces łańcucha dostaw, z mniejszym lub większym skutkiem stosując tak rzadko używany w sferze logistyki termin innowacyjności. Coraz więcej firm sięga do rozwiązań telematycznych, doskonaląc wszystkie sfery działalności SCM. 

Lafarge Gips również dołączył do grona firm, które postawiły kolejny krok do przodu w kierunku unowocześniania i doskonalenia procesów logistycznych, a także optymalizacji kosztów. W swej działalności zastosował produkt dostarczony przez niemiecką firmę Transporeon, lidera na rynku produktów informatycznych, do zarządzania transportem. Z szerokiego wachlarza ofertowego wybrano 3 główne moduły o nazwach no-touch-order, best-carrier i zarządzanie oknami czasowymi, które systematyzują cały proces, są w stanie wygenerować wymierne oszczędności i sprawiają, że cały proces staje się przejrzysty. 

 


Poszczególne moduły wykazują specyficzne funkcjonalności w różnym zakresie, jednak z punktu widzenia finansowego najbardziej pożądany jest moduł best-carrier. Mamy tu do czynienia z aukcją transportową na podobieństwo giełdy transportowej, gdzie przewoźnicy składają oferty cenowe do każdego zlecenia. Platforma firmy Transporeon umożliwiła wygenerowanie dużych oszczędności w dziale logistyki już po dwóch miesiącach funkcjonowania, poprzez otwarcie się na rynek usług transportowych. Główny wpływ na taki wynik ma lepsza organizacja transportów przez platformę, ponieważ z jednej strony otrzymuje się konkurencyjne oferty, a z drugiej likwiduje tzw. puste przebiegi środków transportu w firmach, z którymi Lafarge współpracuje. Przykładowo firma transportowa zajmująca się przewozami z Francji do Polski może dostarczać produkty do Francji po cenach znacznie niższych niż dedykowane środki transportu ze względu na tzw. transport w „kółku”. Pozwala to na optymalizację kosztów i konkurencyjność firm transportowych.
Choć nie jest to główny cel wdrażania platformy, to w oparciu o Transporeon możliwe jest także zwiększenie, choćw ograniczonym stopniu, ilości przewoźników, z którymi odbywa się współpraca na co dzień.
No-touch-order jest z kolei modułem, który zlecenia przydziela dedykowanym firmom transportowym, z którymi na ogó...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy