Powierzając obsługę magazynu firmie zewnętrznej, konieczne jest określenie jasnych zasad współpracy. Warto wskazać czynniki mające dla nas największe znaczenie i określić normy, których spełnienie zagwarantuje nam odpowiedni poziom obsługi. Możliwości mierzenia pracy magazynu jest sporo. Możemy sprawdzać m.in. stopień wykorzystania powierzchni, zgodności rzeczywistych stanów magazynowych z tymi w systemie, szybkość kompletacji, jej poprawność czy produktywność magazynu. Ważne, by wybrane wskaźniki dawały nam jak najbardziej klarowny obraz współpracy. Dlatego spośród gąszczu statystycznych miar wybierzmy kilka najistotniejszych.
– Operator logistyczny ponosi pełną odpowiedzialność za wykonywane zadania. Kontrakty z klientami zawierają ściśle określone poziomy kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Ważne wskaźniki dla procesu magazynowego i mające wpływ na proces transportowy to terminowość przyjęć do magazynu oraz wydań przygotowanych zleceń. Istotna jest również dostępność towaru –
poprawność stanów magazynowych, jak też kompletność i jakość zleceń wydawanych z magazynu. Operator logistyczny powinien także zwracać uwagę na wskaźnik reklamacji oraz wskaźnik uszkodzeń. Należy uwzględniać wskaźniki finansowe, k...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!