Z patronatem praktyków. Jak studia dualne sprawdzają się w pozyskaniu kadry do centrum logistycznego?

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Przez lata panowała opinia, że studia nie przygotowują do zawodu. Absolwenta trzeba dopiero przyuczyć do pracy, bo na uczelni niewiele się o tym dowiedział. To nie jest przyjemna dla pedagogów opinia. Ale pokutowały jeszcze dawne zaszłości, stare programy nauczania i opinia, że dobrą pracę trzeba sobie załatwić, a byle jaką można bez kłopotu znaleźć.

Transformacja w 1989 r. wiele zmieniła. Przez pewien czas o pracę w ogóle było trudno. Mieliśmy rynek pracodawcy. To też uległo zmianie, podobnie jak sytuacja uczelni, które coraz mocniej muszą walczyć o studentów. 

Po początkowym pędzie do wiedzy, kiedy po tej transformacji niemal każdy zapragnął mieć wyższe wykształcenie, a w większości anonsów o poszukiwaniu pracownika była klauzula o dyplomie uczelni, napór na studia osłabł. Częściowo na skutek niżu demograficznego. 

Co prawda uczelnie trochę rekompensują go sobie studentami z zagranicy, ale jednocześnie coraz mocniej zabiegają o nowe roczniki. 

Mamy więc z jednej strony konkurencję wśród szkół wyższych, z drugiej pracodawców potrzebujących dobrych, wykształconych pracowników. Dzięki temu proces dydaktyczny staje się coraz bardziej atrakcyjny. I nie chodzi tu bynajmniej tylko o dodatkowe bonusy, akademik, nowoczesny sprzęt czy dobrą stołówkę na terenie uczelni. Poprawia się też i staje bardziej atrakcyjny sam program studiów. Jednym z elementów, które wpływają na jakość edukacji i jednocześnie stanowią dodatkowy bodziec dla kandydatów, są patronaty znanych firm nad...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy